GOAL

"No hi ha vent favorable per aquell que no sap on va"

cit. Seneca



La nova Glacom es proposa com a agència especialitzada en el producte propi de cada país; des del lloc exacte on treballem, prioritzem la comunicació i la internacionalització d’aquest producte. Glacom és el conjunt de les empreses que en formem part segons la seva ubicació geogràfica, estem estratègicament repartits per diferents parts d’Europa per tal d’oferir un assessorament a les companyies que volen estar presents a nivell global. Portem la internacionalització a la sang, i és per això que, mica en mica, hem anat creixent i oferint presència a diferents punts del mapa.
A Glacom iberia tenim clar que tant a Catalunya, on hi tenim la seu, com a la resta de l’estat espanyol, l’exportació de productes i serveis ha estat sempre un punt fort en la nostra economia.
L’equip que formem Glacom Iberia vivim i treballem immersos en la cultura del lloc i es per això que coneixem de primera mà aquelles necessitats, demandes i particularitats necessàries per poder internacionalitzar-se; sempre en estreta relació amb els diferents professionals a nivell europeu i mundial.

I què dir del producte Made in Catalonia?
El producte català, i en general l’espanyol, destaca per la seva qualitat i originalitat. Pensem que aquest és un punt de valor i que és imprescindible saber potenciar. Observem el fort augment en la creació d’startups i en general d’empreses d’emprenedoria, fet que permet que el producte o servei sigui actual, autèntic i amb una forta energia enfocada a l’èxit.

Quan un producte és vàlid, podríem pensar que vendre’l és senzill, però la realitat és que des de l’empresa fabricant fins al comprador final, hi ha molt camí a recórrer i molts cops, l’empresa que inverteix tots els recursos i el temps del que disposa per optimitzar el procés de producció, es pot trobar aclaparat i sense horitzó cap on dirigir-se.
I aquí és on entrem nosaltres. Amb la seguretat d’estar sempre al costat de la qualitat (entenem que només així obtindrem l’èxit desitjat), ajudem a les empreses a comunicar-se amb el seu públic de la millor manera, amb els mitjans més adequats i amb l’objectiu final de vendre i obtenir presència en el mercat nacional i internacional.

Aquestes son algunes de les característiques que conformen tant l’empresa catalana com l’espanyola i que tant valor comparteixen:
- Estan orientades de manera clara al producte, per això, la qualitat en les seves propostes és sempre excel·lent:
- Tenen un elevat capital cognitiu o un immens bagatge immaterial (la seva pròpia historia, la tradició, el vincle amb el territori, el Know-how dels processos de producció transmesos de generació en generació, etc.);
- En general són poc potents en relació al marketing i a la digitalització, però per això estem nosaltres!
Després de posar-nos aquesta medalleta, és el moment de començar amb el brain storming per construir una bona estratègia per a Glacom.
Strategy

“Per presumir s’ha de patir”

Dita popular



Com és possible que venent marketing i disseny, no fóssim capaços de demostrar-ho? Ja ho diu la dita, a cal sabater... sabates de paper! Volíem la imatge que realment ens identifiqués, mostrar allò que realment som. Si ho estàvem oferint a les empreses per què no érem capaços de fer-ho per a nosaltres?
I ja se sap, un cop treballes per a tu, un es torna encara més exigent i perfeccionista, mai estem del tot satisfets. Així que vam decidir aprofundir i fer un treball complet per arribar a un resultat que ens costa fins i tot de definir, però que ben podria ser SORPRENENT.
Ens vam reunir tots junts durant uns quants dies al voltant de la mateixa taula, equipats amb idees, post-it de colors, cafè ben carregat, algun acudit de tant em tant, estudis del sector, ordinador i unes olivetes per picar per treballar en la nostra ESTRATÈGIA; resumida en dues fases diferenciades: Identitat de marca i disseny web.


Identitat de marca

Qui som? Cap on anem? Què volem?
Poden semblar preguntes trivials, però qüestionar-les i saber respondre-les era essencial. Tenir la informació de base endreçada és el punt de partida per poder ser clars, saber què fer, a qui ens estem dirigint i què és tot allò que podem oferir.
Som un equip jove que estimem la nostra feina i que estem, diàriament, estudiant i profunditzant en cada tema que ens inquieta. El cert és que si la nostra mitjana de jornada laboral és de vuit hores, almenys una d’elles està dedicada a la formació i a l’actualització. Som dinàmics, alegres, apassionats i molt determinats. Està clar que depenent del lloc que ocupem dins de Glacom som ben diferents: Hi ha el que és més esbojarrat i creatiu, el que és més introvertit i precís, el somiador o el que prefereix tocar de peus a terra i basar-se en dades demostrables... però justament aquesta heterogeneïtat és la que ens fa complets.
Una altra de les característiques que fomenta el caràcter Glacom és l’aplicació de l’Smart working. Treballem des de qualsevol lloc, ja sigui dins l’oficina o des de casa quan les necessitats familiars ho requereixen (si tens nens petits segur que t’ha sonat del tot habitual); des de sales de reunions i conferencies a les que participem fins als espais de coworking repartits per Europa quan necessitem un viatge inspirador.
Això si, sempre presents! I que no falli. Ara que ens hem descrit de la millor manera que hem sabut, podem passar al següent pas: estudiar per poder oferir sempre el millor, per avançar i per posar-nos de ple a la feina!

Un disseny web excepcional

En certa manera pot semblar que ens hem tornat bojos, però no hem pogut evitar inspirar-nos amb els millors exemples de disseny web internacional per crear el nostre. D’aquesta manera hem recopilat una quantitat extraordinària de models de portals web que ens han sorprès i motivat, portals que han guanyat premis de disseny web recentment per la seva originalitat i innovació. Ens agrada aprendre d’aquells que van un pas per davant nostre i que han sabut descobrir un nou camí.
Un cop creada la galeria de “grans estrelles” ens serveixen com a font d’inspiració, avançant sempre sense por.
Action

"Sigui el que sigui que vulguis o somiïs que vols, comença-ho”

cit. Goethe


# Web design

Fase 1: Sitemap.
Sense un “mapa del tresor” del treball que s’ha de fer és molt difícil saber cap a on t’has de moure. Així que vam començar amb la construcció del site map; és a dir, l’arquitectura del nostre lloc web (els elements del menú- les pàgines – els nivells).
Fase 2:  Estratègia del contingut. ¿Què volem comunicar en aquesta pàgina? Per a cada secció del lloc web definim de manera precisa tota aquella informació que hauria d’aparèixer i el flux de visites possibles.
Fase 3: To comunicatiu. Partint de la identitat de marca redactem un document on indiquem el to comunicatiu que ha de tenir el lloc web de Glacom.
Centrant-nos en allò més específic, la nostra ànima digital te un to més col·loquial, irònic i informal, mentre que la nostra ànima financera es comunica amb un to més professional, formal i precís. Confessem que reflexa exactament els dos caràcters que convivim cada dia a Glacom!
Fase 4: wireframe. Arriba, finalment, el primer disseny (o millor dit, els dissenys, ja que n’hi ha un per cada una de les pàgines que volem crear). Dins aquesta fase no és tant important escriure el títol correcte o escollir la imatge adient sinó que allò essencial és definir l’estructura, els espais i la disposició dels elements dins cada pàgina. Sort en tenim dels esbossos, els símbols i els colors... no deixen d’inspirar-nos!
Fase 5: moodboard. Del disseny passem a quelcom més precís, a la divisió immediata del concepte que hem escollit i creat per al nostre lloc web. Aquesta taula ha de contenir tot allò que ens ha inspirat i que volem donar resposta a través de la web personalitzant-la: imatges, colors, fonts, icones, dimensions, formes geomètriques i qualsevol element escollit.
Fase 6: copywriting. Ha arribat el moment de reemplaçar els dibuixos i les línies per paraules! Un cop entregat el wireframe amb el to comunicatiu al copywriter (millor dit a la copywriter, parlem amb propietat!) i un cop substituït un dels apartats amb els nous textos de la web, sembla que la feina va arribant al seu final!
Fase 7: layout definitiu. Ara, el dissenyador web ja pot crear el layout definitiu, la representació el més similar possible a allò que serà el nou portal de Glacom.


#Creativity

Un dels punts forts del nostre lloc web, en el que vam decidir fer visible la nostra cara (no s’hi val fer broma, estem fantàstics!), és la creació del vídeo corporatiu. D’aquesta manera, la nostra comunicació no es realitza només a través de paraules i imatges, també a través de vídeo. A part de l’evident augment de sou a tots els treballadors per la seva aparició a l’estil d’artistes de Hollywood en al gravació, anem a veure com s’ha estudiat, preparat, filmat i finalment produït el nostre vídeo d’empresa.

Els aspectes tècnics.

Quin material s’ha utilitzat per gravar-lo? Els operadors han treballat amb una Sony a6300, en 4k 100 Mbps, objectius Sigma Art (us sona? A mi gens, però cap problema! Va sortir perfecte perquè vam anar la mar d’arreglats a gravar). I per a la fotografia aèria?  El dron DJI Mavic Air és realment una passada; podem dir, sens dubte, que ens divertim treballant!

Parlant de la producció, el nostre creador de vídeo ha utilitzat una gradació de color molt intensa amb l’espectre de color Teal & Orange, és la gran tendència del moment. Per entendre-ho millor, el color verd canvia a taronja, el blau a aiguamarina.... i això es degut a que apareix el color complementari segons el to de pell.

El ritme que es mostra, ràpid i ajustat, és ideal també per a la visualització a través de les xarxes socials, respecta perfectament el ritme de mitjana de la ment.
El vídeo complet és la resposta a una sèrie de “we are” i “we do” que descriuen la identitat de Glacom a través dels seus serveis. No hi ha espai per a ficcions exagerades: el client confia en que allò que veu és creïble... i a més a més preciós!
No afegim res més, si encara no l’has vist no dubtis a fer-ho! La millor manera? A tot volum! L’àudio és original, creat específicament per a aquest vídeo, quasi res!    


#Website Building


Te’n recordes quan a l’escola el professor explicava tota la teoria amb paraules (ara escrit no sembla tan terrible) però seguidament començava a escriure números a la pissarra, fórmules matemàtiques i estranys símbols per resoldre? Doncs ara ens trobem en aquest punt. L’equip creatiu ja ha donat ales a tota la seva imaginació i arriba el moment en que els programadors trobin una solució... però a Glacom no hi ha programació que se’ns escapi!
Un parell d’exemples? L’efecte de fons de la pantalla a la Home Page, amb el moviment hipnotitzant de triangles en tota la pàgina, és fruit del desenvolupament d’una funció de jQuery: en el moment de càrrega, els elements generen un número definit a priori, posicionats a mode random, animats a l’atzar amb durada i longitud del moviment diferent per a cadascun d’ells. Em aquest cas, podem dir que es mouen a l’atzar, però està tot estudiat al mil·límetre!
En canvi, per a les animacions de les formes geomètriques, s’aplica una animació css diferent per a cada element que la compon (és a dir, la vora, el color de fons i text), connectada després a jQuery scroll que intercepta l’acció de l’usuari i posa en moviment l’element. Sembla fàcil, oi? En absolut... però ens agradava i així ho hem fet!

El SMS de Glacom és completament personalitzat, desenvolupat per complet dins el nostre despatx i, per tant, optimitzat per al SEO de la manera més òptima. El codi és propietari i la seguretat, per tant, altíssima.
Performance

“Quan hem donat el millor de nosaltres mateixos, hauríem d’esperar el resultat en pau”

cit. Lubbok



Podem dir amb total tranquil·litat que , un cop la feina feta, l’estudi i les fases realitzades per al projecte, el lloc web Glacom serà un èxit; i ho serà per que el conjunt del projecte i la filosofia que hi ha al darrera ho és. És un punt de partença, estem d’acord, però qui comença amb bon peu ja te més de la meitat del camí fet.
Ja que ens agrada mostrar els nostres èxits basats en dades reals i estadístiques precises, hem preparat totes les eines de mesurament dins el lloc web, tenim una cita d’aquí 6 mesos per fer balanç, i amb els números davant! Guarda’t la data.


Ambassador Suite Hotel

Subvenció crèdit fiscal - rehabilitació d'hotels

Finances / Desenvolupament empresarial

Cissva

Un projecte a 360 graus, de la fotografia al lloc web

Digital / Disseny Web / Creativitat / Tecnologia

Delta Srl

Subvenció de crèdit fiscal en Recerca i Desenvolupament

Finances / Recerca i desenvolupament

Digital / UX / Disseny Web / Creativitat / Tecnologia

UX / Disseny Web / Creativitat / Tecnologia

UX / Disseny Web / Tecnologia