GOAL

Posicionament de la marca d’alt rang en termes de preu/qualitat

Cissva és una formatgeria que s’enfoca en la qualitat del seu producte, partint del benestar dels animals, criats exclusivament dins la zona de la Vall Carmonica i Sebino, alimentats de manera natural i immersos en l’aire fresc de la muntanya; per arribar finalment a l’elaboració del formatge, la seva maduració i comercialització. Comunicar la qualitat no sempre és fàcil, és imprescindible saber transmetre tota la feina que hi ha darrere d’aquet tipus de producte làctic i ser capaços de transmetre l’olor del producte més enllà de la pantalla. Potser és per què nosaltres hem tingut la sort de poder-los provar tots, però la sensació un cop finalitzat el treball és justament aquesta! No se us fa la boca aigua després de visitar el lloc web?


Defensar la tradició i la historia local

Per a Cissva, aquest és un objectiu ètic, tant o més important que l’augment en la facturació. Per al personal d’aquesta empresa, el valor i la protecció del territori, de la terra com a matèria, dels animals i de la llet és una qüestió vital.
Amb l’arribada de les multinacionals, la cultura del formatge local s’està posant en perill, competeixen al mercat pel mateix producte, però és impossible equiparar la qualitat d’aquests. Els formatges industrials que els hipermercats ens han habituat amb els seus preus econòmics, no tenen comparació amb els productes CISSVA, ¡només cal provar-los per entendre-ho! És per això que no dubtem en donar total suport i força a la lluita d’aquesta fàbrica de formatge: Visca el Made in Italy i visca tot allò que és bo i artesà!

Strategy

1. Identificació dels principis i valors de l’empresa

No hem de subestimar la feina del brainstorming per arribar a la identificació de Marca de l’empresa, representa un tipus d’horitzó ideològic per tal de guiar, més endavant, la realització de tot el projecte. Conèixer la filosofia, els principis que han fundat l’empresa en la seva essència, la tradició, els processos interns i les característiques que converteixen CISSVA en un projecte diferent d’altres formatgeries a la província de Brescia, són el primer pas per tal de construir una estratègia completa.
Precisament ens vam reunir amb alts directius i representants dels treballadors de més edat, aquells que han estat treballant a l’empresa durant anys i que han estat presents dins del personal durant generacions per tal de realitzar un mapa de la historia, la ideologia, la filosofia, la feina i els vincles amb el territori CISSVA. Destacant les paraules clau que faran de guia en el procés, entre elles no podia faltar el nostre lema “fet a Itàlia”, seguit de “territori”, “criadors”, “història”, “tradició”, “qualitat”, “certificats”, “benestar animal”, “passió per la feina”.
Un cop finalitzada la fase d’identificació d’objectius i per tant, de l’estudi de l’empresa en totes les seves cares, des de l’organització pràctica fins els principis que les regeixen, passem a l’anàlisi del públic, és a dir, del consumidor a qui ens dirigim en el dia a dia.

2. Anàlisi del target

Per parlar de les persones cal, abans, identificar-les. “Digue’m de qui parles i et diré qui ets” és molt adient en aquest cas! Per tant esdevé primordial comptar amb un estudi de tots els compradors per tal d’establir una comunicació correcta, amb un llenguatge adequat i presentant cada concepte de la millor manera.
Per tot això, hem dissenyat el perfil del comprador de CISSVA d’una manera real, definida i el més detallada que hem pogut, utilitzant estudis de mercat, CRM corporatiu, entrevistes amb les persones que estan en contacte amb el client i també a través de Insight Social i Analytics. L’objectiu final és obtenir més dades del “client tipus” ben definit per: grup d’edat, ubicació, nivell d’estudis, interessos, feina i valors ( tant positius com negatius).

Hem identificat per a CISSVA 3 compradors tipus.
CLAUDIO – 46 anys, solter, viu a Brescia, llicenciat en marketing, gerent de compres en una coneguda cadena d’hipermercats a la província a la secció d’aliments. Molt precís a l’oficina, escrupolós, exigent. Representa la categoria de venta GDO, és a dir, la gran distribució.
MARIA – 60 anys, casada, viu a Edolo, estudis en educació secundària, mestressa de casa. Li encanten els productes locals, es preocupa per l’alimentació per ella i la seva família, afable amb els nens i estricta amb els fills. Representa la categoria de client que compra a les botigues físiques de la formatgeria.
LAURA – 30 anys, casada, viu a Rezzato, amb estudis de formació professional, comptable i mare de dos fills. És puntual i determinada a la feina, es dedica a la seva família, té molt poc temps lliure, sempre amb preses. Representa la categoria de client que acostuma anar als supermercats de grans distribuïdores.

3. Anàlisis de la competència

Com que no estem mai satisfets, un cop tret a la llum totes les característiques de CISSVA i després d’haver estudiat als compradors als quals ens dirigirem, ens situem al punt d’estudiar la competència, o millor dit, de tots aquells llocs web que se situaran darrera nostre en els SERPs de Google!
Un professor d’un curs al que vam assistir recentment deia “Dóna a Google allò que Google espera”. Per tant, podem tenir fantàstiques i sorprenents idees, però sempre hem de tractar amb la competència i amb qui, en aquell moment, estan premiant els cercadors. Per comprendre completament si el que hem pensat funciona, tant des del punt de vista comunicatiu com des del punt de vista de navegació, és necessari estudiar i analitzar els principals llocs de la competència del client, prenent 4/5 exemples de SERPs i 2/3 exemples d’empreses de la competència amb un local físic.

El nostre anàlisi s’ha centrat en aquests elements: mapa del lloc, menú de navegació, disseny web, UX experience, velocitat de càrrega, optimització mòbil, contingut de text, material fotogràfic, presència de vídeo, valor del territori, bloc, estratègies de posicionament, frases clau, freqüència d’actualització.

Action

#dissenyweb

Entrem a la part més pràctica i la més atractiva, ja que és on les idees prenen forma i comencen a fer-se realitat. Després de trobar i inspirar-se dels llocs web d’última generació guanyadors de premis en l’àmbit de disseny web, comencem pas a pas, a crear el projecte.
Mapa del lloc: organitzem la infraestructura del lloc web CISSVA mitjançant la identificació de les pàgines del nostre menú i els nivells d’arquitectura d’informació → wireframe: dissenyem amb esbossos, símbols i colors tots els elements que volem que apareguin a la pàgina, per a cada tipologia → moodboard: creem una taula que conté tots els elements d’inspiració, colors, fonts, formes geomètriques i, en general, el concepte escollit per al portal → to comunicatiu: elaborem un document guia per als copywriters, per informar-los del to i del tipus de llenguatge que han d’utilitzar en la comunicació escrita → copywriting: perfilem els esbossos amb paraules, després d’un anàlisis curat de l’estratègia de contingut per a cada pàgina → layout: representació gràfica real i completa de textos, vídeos i fotografies del lloc web.

#creativitat

Treballar en un paradís a la terra com el de la vall als voltants de la formatgeria de CISSVA ha estat un gran privilegi per als nostres reporters fotogràfics i realitzadors de vídeos. Si a més li sumem la immersió a la natura, en plena activitat de pastura i, seguidament, en la cadena de producció de la formatgeria, segurament hem obtingut un enriquiment personal més que laboral... pels que hem quedat a l’oficina ens queda el gust dels formatges que ens han portat, però no ens podem queixar!
Per a CISSVA hem dedicat 2 dies complets in situ per a la sessió fotogràfica i la filmació de vídeo. La intenció era recollir la major quantitat de material possible que transmetés, en primer lloc, el territori i la cria, la vida quotidiana dels animals que produeixen l’anomenat or blanc, que no és cap altre que la llet que dóna origen a tot (amb aquestes fotos descobrim el perquè la llet i els formatges de CISSVA són tan bons!). En segon lloc, ens vam centrar en el processament de la llet, reproduint tant el mètode més tradicional com el més modern amb l’ajut de la maquinària d’última generació.  
Quin ha estat el resultat? Tenim més de 5.000 fotografies a l’arxiu, moltes d’elles immortalitzant meravellosos i divertits detalls de  musells entre l’herba i alguns vídeos d’allò més emocionants.


Performance
No disposem encara de dades estadístiques per presentar, el lloc web de CISSVA s’ha posat online des de fa poc i encara no podem donar xifres precises. No obstant, et convidem a navegar pel seu portal per dir-nos si tot el que us hem explicat sobre el projecte inicial es veu reflectit en el treball final. Es pot sentir l’autenticitat dels productes làctics? I l’estima pel territori? Digue’ns què opines!

Digital / Seo / Disseny Web / Creativitat / Tecnologia

Ambassador Suite Hotel

Subvenció crèdit fiscal – rehabilitació d'hotels

Finances / Desenvolupament empresarial

Delta Srl

Subvenció de crèdit fiscal en Recerca i Desenvolupament

Finances / Recerca i desenvolupament