De quina manera canvia el SEO el 2109?

Tendència SEO 2109: Què hem d’esperar del posicionament orgànic el 2109? Quines són les sorpreses que ens depara pel nou any el senyor Google?

#Seo / #Copywriting

Com hem comentat tantes vegades abans, el món del marketing web, especialment el SEO, evoluciona constantment. Allò que avui funciona, demà és superat en escreix. En el fons, és positiu que sigui així, el criteri de meritocràcia per tal d’arribar al cim en el ranking de Google ens agrada, i de quina manera! Significa un repte diari, una lluita per l’optimització extrema i per la innovació, i qui és que se’n beneficia de tot això? Òbviament, l’usuari, que al final som nosaltres mateixos!
Recollim a continuació els 5 punts essencials que són les tendències del SEO 2019 segons els màxims experts del sector. Què podem esperar d’aquest ranking? En quins punts serà necessari invertir temps i recursos?
 
  • Entendre el públic i la intenció de l’usuari

Mai com aquest any, l’usuari ha estat el centre d’atenció  per Google. Tot ha d’estar disposat en funció de l’usuari, del lector. Com puc parlar per al meu públic si no el conec? És, per tant, imprescindible estudiar el propi target, comprendre’l, trobar la manera de desenvolupar empatia per oferir continguts adequats, convincents i capaços d’emocionar d’acord amb els interessos de les persones.
Les paraules clau tenen cada cop menys importància. Google s’ha convertit en quelcom tant intel·ligent, que pot entendre el significat semàntic dels continguts; el significat en la seva totalitat, sense haver-se de basar necessàriament en la presència de paraules clau repetides. Intentem entendre què i de quina manera busca el nostre públic, per ser capaços de respondre exactament a les seves necessitats.

 
  • La importància de les dades estructurades

Amb l'arribada de la intel·ligència artificial interna i els xatbots, s’ha precisat d’una acceleració en les respostes per part dels cercadors. Un usuari que fa una cerca de veu des del seu dispositiu espera una resposta en temps real. Amb les dades estructurades, podem donar a Google la possibilitat d'entendre el contingut d'una manera més ràpida i detallada, sense haver d'examinar necessàriament tot el lloc web a la recerca de la resposta.
Les dades estructurades són el vincle entre el present amb pantalla i el futur sense ella. Saber utilitzar-los bé avui és essencial per obtenir una posició i una visibilitat adequades.
 
  • El contingut és cada cop més determinant

Els algoritmes d'actualització de Google llançats el 2018 ens mostraven com els cercadors havien millorat i intensificat el control de la qualitat dels continguts dels llocs web. L'any passat, vans ser premiats els portals amb continguts profunds i interconnectats entre ells, capaços de respondre preguntes específiques i involucrar el lector. En canvi, altres llocs van ser sancionats tot i la publicació de nombrosos continguts, però fallaven en les escasses visites i la poca motivació existent.
Els vostres continguts han de tenir moviment, han de respondre preguntes, connectar amb les persones, crear alguna cosa. És preferibles publicar menys, si cal, però en el moment en que llenceu un contingut a la xarxa, ha de ser una bomba!
 
  • Optimització on-page

Paral·lelament a la publicació de nous continguts, cal dedicar temps a optimitzar el SEO on-page. Què vol dir això? Totes les pàgines de cada lloc web han de ser analitzades amb criteri, tenint en compte sempre l'experiència de l'usuari, aquesta ha de ser tant fluida, senzilla i atractiva com sigui possible. Caldrà verificar aquests punts:

- El contingut respon a la demanda de l'usuari i és exhaustiu?
- La recerca interna satisfà les necessitats del lector?
- Hi ha un servei d'atenció al client puntual?
- Es facilita la ruta de conversió?
- És possible instal·lar un xatbot per alleugerir la càrrega de preguntes del lector?
- Les crides a l’acció són evidents, però al mateix temps no invasives?
- Són clars els processos de compra?
 
  • Inversions per al SEO tècnic

Sabem que la competència és cada cop més despietada. Per obtenir visibilitat als cercadors el 2019, cal ser excel·lent en tots els sectors, inclòs en el SEO tècnic. Per tant, els informàtics han de trobar les millors solucions per garantir velocitat al lloc web (tenint en compte també l'augment del nombre de cerques de veu), aprofitar al màxim Javascript i transformar, cada vegada més, un lloc web en una aplicació web, que representa el futur.


Com ja hem dit, cal assolir l'excel·lència en tot. No podem oblidar el tema de les xarxes socials, dels continguts de vídeo, que es van convertint en els amos de les web, de l'optimització de les cerques de veu, de la importància de l'HTTPS, etc. Mica en mica anirem abordant tots aquests temes i intentarem ajudar-vos, oferint exemples pràctics de projectes i treballs que seguim.
Per a qualsevol informació o per demanar assessorament SEO contacteu amb nosaltres, estem a la vostra disposició.