Com crear una llista de paraules clau?

Els principals consells per triar les paraules clau més adequades per al seu posicionament


Publicat el 12 Octubre 2017
Com sabem, per posicionar els productes o serveis de la teva empresa podem triar diferents vies, una d’elles pot ser a través del blog corporatiu i un altre pot ser a través de la publicitat a Google Adwords. En tots dos casos és necessari abans realitzar una llista de paraules clau. Caldrà que aquestes paraules clau o keywords defineixin de la manera més acurada el teu producte, empresa o marca corporativa. Com més encertada sigui la tria d’aquestes, millor serà la seva cerca als buscadors.
 

I com fer una bona tria de paraules clau?

Google ens dóna uns consells per fer-ho de la manera més efectiva. L’article citat va enfocat sobretot a la publicitat a Google, però la majoria d’aquests consells poden aplicar-se també en el posicionament realitzat a través del blog corporatiu o fins i tot des de la mateixa pàgina institucional de l’empresa:

• Posar-se a la pell del client alhora de triar les paraules clau: comença per escriure les categories principals de la teva empresa i els aspectes relacionats. Allò que un client definiria del teu producte.
Seleccionar les paraules clau més específiques destinades als clients més exclusius: però compte en fer-ho en excés, perquè d’aquesta manera pot no arriba a suficients usuaris.
Seleccionar les paraules clau més generals per tal que arribi a un major nombre d’usuaris. En aquest cas, per contra, caldrà obrir el ventall però tenint en compte que la generalització no sempre resulta la millor opció per arribar als clients potencials. Trobar l’equilibri és, com tot, la clau de l’èxit.
Quan es tracta d’anuncis és important agrupar paraules clau similars per grups d’anuncis, així la cerca d’un producte concret proposarà un altre producte relacionat que també ofereixi la teva empresa.
• Escollir el nombre adequat de paraules clau. Aquí és diferent si es tracta d’anuncis o del text d’un blog. Pel que fa els anuncis cal una llista de paraules (entre 5 i 20) per cada grup d’anuncis. En el cas del blog el nombre de paraules clau pot ser il·limitat. Anirà en funció del pla editorial.
• Triar paraules clau que estiguin relacionades amb llocs web o aplicacions que veuen i interessa als clients potencials.

En aquest article de Google hi trobaràs més informació que et pot ser d’ajudar en la realització d’una llista de les paraules clau complerta i acurada i així poder-les posicionar a través de les diverses eines que el marketing online ens ofereix.



Ver también