Visibilitat als motors de cerca: ELS METATAGS

Visibilitat als motors de cerca: avui parlarem dels metatags, elements del codi HTML, útils per al SEO.


Publicat el 10 Enero 2017
Hem comentat diverses vegades que són molts els factors que poden influir en la visibilitat als motors de cerca, tots interrelacionats: l’estructura i el codi del lloc web, l’optimització a la versió responsive, la presència de contingut textual original i ric en frases clau, els metatags, la reputació online, l’intercanvi de links amb altres llocs web del mateix sector, el comportament de l’usuari i molt més.
Avui, tractant el tema de la visibilitat als motors de cerca, volem parlar del tema METATAG. Si els temes referents al contingut i l’escriptura de textos són més immediats i comprensibles, els metatags són elements del codi HTML, per tant, és important estar ben informats sobre el tema. Intentarem explicar el seu significat de la manera més senzilla possible.

Els metatags que són de fonamental importància des del punt de vista SEO de la visibilitat als motors de cerca són dos: el TITLE i la DESCRIPTION.
 
TITLE: és una breu línia de text que apareix a la capçalera del navegador i al serp de Google en forma de link (el que l’usuari haurà de clicar per accedir al contingut). És essencial perquè comunica a Google el contingut de la pàgina web en qüestió, permetent verificar la coherència respecte la cerca realitzada pels usuaris.
Com es verifica aquest title?
No ha de tenir més de 60 caràcters més espais, ha de presentar un cop la frase clau relativa al contingut i ha de ser rellevant, resultar interessant.

DESCRIPTION: és un breu paràgraf introduït a la zona “head” del codi, ha de descriure el contingut de la pàgina i aparèixer sota el Title al serp de Google i també com a vista prèvia quan es comparteix el contingut a les xarxes socials (es pot modificar abans de la seva publicació). La descripció influeix de forma positiva al percentatge de clics, com més interessant, atractiu i promocional és, més es clica.
Com s’ha d’escriure?
Longitud aconsellada sobre els 110 caràcters més espais, presència d’un sol cop la paraula clau (exagerar, en aquest cas, és contraproduent).


Per més informació sobre la visibilitat als motors de cerca i els metatags, no dubteu en contactar-nos.
 



Ver también